SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık

olta makinaları makine aksamı ve işlevleri, yorumlar/sorular

Konu, 'Makineler' kısmında sentha tarafından paylaşıldı.

  1. sentha

    sentha

    Mesajlar:
    604
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    el oltası zıpkın
    En İyi Avı:
    henuz tutulmamis olandir
    merhaba,

    belki kimileriniz "pes, bu ne cahillik" diyecek ama, ben zaten makine, kamis, kiyidan avcilik konusunda cehaletimi hic inkar etmedim ki...:)

    neyse gelelim soruma,

    resimde yesil yuvarlak icine aldigim, makinanin ustundeki kirmizi LED lamba gibi parca ne ise yarar? catliycam meraktan :D

    catlamaktan ote, allah bilir cok onemli bi fonksiyonu vardir bu parcanin, bilmedigim icin kullanmiyorumdur, hatta belki de oltayi uzaga atamamamin sebebi budur :D

    ilk tahminim misinayi makaraya sarmak, daha dogrusu baglamak icin falan olsa gerek seklinde ama ne gerek var, dogrudan dugumle makaraya baglanabiliyo, yok yok, bu parcanin hayati onemi var ve ben henuz bilmiyorum. bi ogrensem sitede gelmis gecmis en buyuk baliklari ben tutucam, hissedebiliyorum bunu.

    velhasil, kestane kebap acele cevap lutfen.

    ahan da adi gecen resim:
    [​IMG]
     
  2. Sponsor

  3. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.940
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Köprden çinekop attın. Balık vurdu. Tasmayı verdin... Bir dahaki sefera aynı derinliğe atarsan, çinekop sürüsü orada bekliyor olacakta, aynı derinliği nasıl bileceğiz.

    İşte misinayı buraya tutturursun attıktan sonra. Böylece, bir dahaki sefere aynı derinliğe, salarsın misinayı, kendi iner..
     
  4. bambul

    bambul Noyan Ekici

    Yaş:
    46
    Mesajlar:
    252
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    sopa, el oltası
    En İyi Avı:
    Orkinos 5 kg, kalamar 1100g
    Hiç kullanmadım ama sanırım bedeni oltadan söktükten sonra ucu boşta kalan misinayı sıkıştırmak için kullanılıyor.
     
  5. bambul

    bambul Noyan Ekici

    Yaş:
    46
    Mesajlar:
    252
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    sopa, el oltası
    En İyi Avı:
    Orkinos 5 kg, kalamar 1100g
    Çok mantıklı benimki biraz sallama olmuş :) Kıyıdan savururken haliyle bir işe yaramaz değil mi Serdar Hocam? Yani ya tekneden ya da köprüden işe yarar?
     
  6. sentha

    sentha

    Mesajlar:
    604
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    el oltası zıpkın
    En İyi Avı:
    henuz tutulmamis olandir
    ogrendim, bi taraftan rahatladim, bi taraftan da hayalkirikligina ugradim. ben hayatin anlamini falan bulurum diyordum o parca sayesinde olmadi... naapalim, baska bi detayda sakli olsa gerek.

    saka bi yana bilgi icin cok tesekkurler. cahillik zor zanaat, allahtan soracak cesaretim var:)

    bu arada serdar hocam, yazdiklarinizin ve tarzinizin hayraniyim, vakit oldukca donup eski yazdiklarinizi okuyorum. bi cok konuda bilgi sahibi oldum sayenizde. soylemek istedim. belki gebze'de belki izmir'de gorusmek umuduyla...
     
  7. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.940
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Vallahi, ben bunu bu amaçla kullanıyorum. Başka bir işe yarıyorsa, bilmiyorum... Ama ben bilmiyorsamda, eminim başka kullanım alanlarını bilen vardır..
     
  8. arm59

    arm59

    Mesajlar:
    304
    Şehir:
    Tekirdağ/Antalya
    Favori Kamış:
    Olta:Dam,daiwa,banax
    En İyi Avı:
    Sazan 4,5 kg.(1994)
    Ben bu parçayı Levrek avında canlı yem taktığım zaman makaranın telini açıp misinayı bu parçaya sıkıştırıyorum levrek yemi yediği zaman misinayı bu parçadan kurtarıyor bende balık geldiğini anlıyorum.
     
  9. kral balıkçı

    kral balıkçı mustafa gedikoğlu

    Yaş:
    35
    Mesajlar:
    1.886
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    surf
    En İyi Avı:
    çino sarı lüfer istavrit izmarit zargana vs....

    serdar abiye aynen katılıyorum
    kulcını belirlediğiniz suyu kaybetmemek için harika bi taktik bu gibi durumlarda
    çok işe yarıyor denemenizi tavsiye ederim rastgelsin:)
     
  10. fsekerci

    fsekerci

    Mesajlar:
    822
    Şehir:
    ankara-batıkent
    Favori Kamış:
    sadece olta
    En İyi Avı:
    turna 4 kg



    bizde köprü olmadığı için bende bu amaçla kullanıyorum,genelde iki parça kamış kullandığım için bedeni her avdan sonra ayırmak zorundayım,boşta kalan ucu buraya sıkıştırıp,çözülmemesini sağlıyoruz.asıl amaçta bu olmalı bence....ama serdar beyin dediği gibi ek bir amaçla da kullanılabilir,mantıklı...
     
  11. ahmetozdemir16

    ahmetozdemir16

    Mesajlar:
    185
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    Lüfer (Bana göre 1kg, arkadaşıma göre 400gr) :-))
    nasıl?



    oraya geçen misinayı balık nasıl kurtarıyor ki<?:confused: :confused:
     
  12. arm59

    arm59

    Mesajlar:
    304
    Şehir:
    Tekirdağ/Antalya
    Favori Kamış:
    Olta:Dam,daiwa,banax
    En İyi Avı:
    Sazan 4,5 kg.(1994)
    Misinayı fazla sıkıştırmadan misinanın gidiş yönüne doğru takıyorum.
     
  13. exelsior

    exelsior Mustafa

    Mesajlar:
    61
    Şehir:
    Kırşehir
    Favori Kamış:
    En dandik olanı bile iş yaptı...
    Favori Makine:
    En dandik olanı bile iş yaptı...
    En İyi Avı:
    65 cm Gökkuşağı alabalığı, 65cm 5,5kg Sazan, 55cm Sudak.
    Ben buraya, yeni aldığım bir misinayı takarken makinaya bağlamak için ilk düğümünü atıyorum. Misinanın sarıldığı bölgede düğüm atmıyorum, çünkü burdaki düğümün çapağı bazen misinayı salmayı engelliyor, zorluyor..
     
  14. Arda Tekin

    Arda Tekin

    Mesajlar:
    9
    Şehir:
    İstanbul
    D.A.M makineler hakkında bildiklerimizi burada paylaşalım

    Merhaba arkadaşlar,
    Bu sitenin ülkemizdeki sportif balıkçılık aktivitelerine çok büyük katkısı olduğunu düşünüyorum. Özellikle deneyimli arkadaşlardan birçok bilgi ediniyoruz.
    Sözü uzatmadan.. amatör olarak balık avıyla ilgileniyorum ve bunu ilerletmek istiyorum. Kötü denebilcek seviyede bir makinem ve kamışım var, bu takımı biraz daha iyileştirmek istiyorum. 50-60euro arasında orta kalite, daha çok deniz ve boğazda kıyıdan avlanmak için bir makine düşünüyorum. Bu amaçla aşağıdaki modelleri gözüme kestirdim:
    D.A.M QUICK FINESSA 450 FD
    D.A.M QUICK ATP 550 FD
    D.A.M QUICK ATP 850 FD

    Bu modelleri kullanan arkadaşlar varsa düşünceleriniz, tecrübeleriniz nedir? Örneğin dayanıklılık(paslanma, mekanik bozulmalar gibi..), kullanım açısından randımanlı mı?

    Saygılar
     
  15. REALGS

    REALGS

    Mesajlar:
    859
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    4 kamış+3 makina+örgü misina.Ah birde bol zamanım olsa
    En İyi Avı:
    Çocuklarım......
    Arda aramıza hoşgeldin.....
    Merak etme hepimiz aslında şu an elinde bulunan makina
    gibi makinalarla başladık işe.Melela benim ilk takımım 35 YTLlikti
    ve 2-3 ayda verimliliğini yitirdi.
    Şu an iyi sayılabilecek 2 takımım daha var yeni alınmış.....
    Aslolan zaten sendeki takımlar gibi techizat ile işi biraz kavramak ,sonrasında ihtiyacın olan takımlara yönelmek...
    Bahsettiğin modeller kaliteli olup,kendini DAM markasıyla sınırlı tutma.
    Arkadaşlar kendi kullandıkları diğer markalarıda önerebilirler...
     
  16. Iskarmoz

    Iskarmoz

    Mesajlar:
    771
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    Her cins Olta
    En İyi Avı:
    1988 Dalyanköy Levrek 4.7 kg
    Hoşgeldin Arda, rastgele...
    Bu konuda sanırım forumun " Olta Malzemeleri " bölümünü iyi incelememişsin.. Kamış ve makineler , hatta D.A.M Makineler ile okadar çok şey yazılmış ki... Biraz oku ondan sonra hala soracakların olursa konusunda uzman olan arkadaşlar senden yardımlarını esirgemezler...
    Kolay gelsin...
     
  17. Arda Tekin

    Arda Tekin

    Mesajlar:
    9
    Şehir:
    İstanbul
    Forumu uzun süre inceledim makineler hakkındaki yorumlara baktım. Genel olarak iyi bulanlar var, uzakdoğu üretiminden kaynaklanan sorunlar olduğunu düşünen arkadaşlar var. Ama çoğu üreticilerin artık bu şekilde üretim yaptığı sonucunda hem fikir olmuşlar. Mühendislik, malzeme aynı, üretim ortamı farklı, malum işcilik maliyeti ve patron hesapları :)
    Biraz iyi makine arıyorum. Şimdilik bu fiyatlardan fazla da vermek istemiyorum. Yani pişine kadar idare etsin beni :)
    Özellikle bu modelleri kullanan arkadaşlara da sesleniyorum. Bu fiyata alternatif marka önerilerinizi de bekliyorum. Örneğin cormoran, balzer gibi..

    Şu şundan daha iyi şu özelliğini çok beğeniyorum gibi.. Tecrübeler çok önemli!

    Çok teşekkür ederim
     
  18. cakometti

    cakometti ersan

    Yaş:
    54
    Mesajlar:
    290
    Şehir:
    ist-bahçelievler
    Favori Kamış:
    century TTR 14 ft - daiwa prime caster surf 450
    Favori Makine:
    abu chrome rocket 6500 CT - Abu Ambassadeur 7000I C3 CT Mag
    Sevgili Arda,
    D.A.M Quickfinessa 9... serisi benim için tartışmasız en iyi makinedir. 4... , 5... serisi için ise, iyi olmakla beraber bu serilere alternatifler düşünülebilir!..... ( diğer markalardan )
    Şöyle bir örnek vereyim, bir makinede standart olarak verimi sağlayan, olması gereken en az bilya sayısı 6 + 1 dir ( bu sayı artabilir ). Bu oran alacağın makinenin verimi va kalitesi hakkında sana fikir verir sanırım.
    Yinede 9.. serisinden şaşma derim, kolay gelsin:)
     
  19. burakreis

    burakreis

    Mesajlar:
    110
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    LINEAEFFE Atlantica 4.20 Kamış ,DAİWA EMCAST ADVANCED 5500
    En İyi Avı:
    Palamut Oldukça büyük tartmadım
    Selam arda

    Kaliteli ve uzun süreli kullanmak istiyorsan Daiwa Emcast Advanced 5500 Makinayı öneririm ancak Türkiyede bu makinadan henüz yok, İthalatçısı getirmiyor, Yurt dışından tanıdıkların vasıtası ile yaklaşık 90 Euro'ya satın alabilirisin
    Ben çok memnunum geçtiğimiz hafta aralıksız 25'li kanca ile 5 Saat İstavrit aldı hiç kolum yorulmadı.
    Kamış olarak'da Lineaeffe'nin Extreme veya Atlantica'yı öneririm
     
  20. Arda Tekin

    Arda Tekin

    Mesajlar:
    9
    Şehir:
    İstanbul
    Burak bu modelin iyi olduğuna şüphe yok ancak şu etapta bütçemi de zorlamayacak şekilde daha orta seviye makine alsam iyi olur diye düşünüyorum.
     
  21. ahmetozdemir16

    ahmetozdemir16

    Mesajlar:
    185
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    Lüfer (Bana göre 1kg, arkadaşıma göre 400gr) :-))
    dam

    quick 370 FD makinam vardı. serdar hocamın tavsiyesi dyneema misina dibe takılınca acemilik edip zorladım. İçindeki bir kaç parça kırıldı.:eek:
    önce çin malı diye makinaya kızdım kızgıınlığım geçince "hata bende" diye kabullendim. şimdi iki faktöründe etkili olduğu görüşündeyim. Yarın kim bilir ne düşünürüm:D :D